ECB-hjælp


Online hjælp !

Kontakt Nicola Lemming i GF Huset tlf. 7224 4294, eller Tonny Joost tlf. 5141 0910.

Vi yder hjælp direkte på din PC skærm - blot du er online på en PC eller bærbar.

Download programmet TeamViewer gratis herunder;

https://www.teamviewer.com/da/

  1. Installer programmet jvf. vejledningen.
  2. Start programmet via TeamViewer ikonet.
  3. Ring til Nicola eller Tonny.
  4. Oplys Dit ID og adgangskode fra Teamviewer (normalt 4 tal).
  5. Så logger vi på din PC og begge parter kan nu tale/se hvad der sker på skærmen.
  6. Sessionen afsluttes definitivt ved at GF eller du logger af igen.

Bemærk venligst at vi kun kan tilgå din PC når du aktivt giver os adgang for en kort periode.



Første Login i Scalepoint ECB - Easy Claims Building

Login:

Første gang du logger på Scalepoint ECB, skal ske via den tilsendte email fra GF Forsikring - ved login kan man som en lille egenkontrol se sit navn øverst.

1. Registrer som ny bruger.

Hvis det er den første skriftlige samarbejdsaftale I har indgået med et forsikringsselskab - så skal du skrive både et nyt selvvalgt brugernavn samt nyt kodeord.

2. Registrer som eksisterende bruger.

Hvis du og firmaet allerede har indgået skriftlig samarbejdsaftale med og arbejder for et andet eller flere forsikringsselskaber skal du bruge det eksisterende brugernavn og kode.

Det er ikke muligt at oprette sig som eksisterende bruger hvis:

  • Din gamle konto er oprettet i samme netværk (så skal du have to separate login)
  • Din anden konto er en ekstern håndværker konto (så kan du knytte dem sammen bagefter - se herunder)
  • Din anden konto tilhører et Skadeservicefirma (så skal du have to separate login)

Knyt alle dine konti sammen i et login - gælder både interne og eksterne profiler
For at slippe for at logge ind og ud hele tiden kan du nu knytte dine konti sammen. Det gør du ved at logge ind som du plejer, klik på dit navn oppe til højre og vælg ’Tilknyt eksisterende konto’ og tast brugernavn og adgangskode til din anden konto. 



Forside med firmaets skadeoversigt i ECB

Forside i din browser:

Du kan oprette en forside dvs. en samlet oversigt over alle jeres skader/opgaver.

  • Du skal blot logge direkte på forsiden ved at trykke på nedenstående link;

https://entry.scalepoint.com/ecx/host/Account/Login

  • Herefter skal du gemme linket til ECB-forsiden som en favorit i din internet browser Chrome, Internet Explorer, Edge osv.



Besigtigelsesrapporten til kunden

Send Besigtigelsesrapporten til vores kunder, så de både er godt orienteret af jer mundtligt på stedet og efterfølgende via Besigtigelsesrapporten - skal kun sendes via Beskeder.

Sendes nemmest i ECB og Besigtigelsesrapporten vedhæftes i Beskeder, kunden vælges og I indsætter lidt tekst i beskeden som f.eks.;

Hermed fremsendes besigtigelsesrapport i.f.b. med din anmeldte skade.



Hvis ECB fejler ved upload af fotos direkte på sagen fra mobil/tablet.

Hvis du oplever at Scalepoint ECB-appen fejler ved brug af fotoupload direkte i Scalepoint appen på iPhone/Android.

Løsning:

I selve Scalepointappen kan man under indstillinger vælge at hvert billede også gemmes på telefonens kamera - som en sikkerhed og backup.

Vælg: Gem billeder/video lokalt i kamerarullen/på telefon.

Se foto fra appen.


Kunden orienteres løbende via ECB

Alle kunder som har oplyst en e-mailadresse - bliver løbende orienteret via ECB og får fra første dag en e-mail med et link til sagen via GF hovedkontoret, samt får en mail når I vælger kunden i Beskeder.

Herudover kan kunden tilgå sagen via det tilsendte link og løbende se skadens;

Status, Kontaktinformation og lidt Historik i form af aftalerne som I og GF taster ind i ECB.



Tilbud/faktura samtidigt, kun skader under beløbsgrænsen i ECB

Hvis I som samarbejdspartner har fået mulighed for at starte udbedringen med det samme (såfremt I vurderer at skaden er under ECB-systemets beløbsgrænse), kan I nu sende tilbud/faktura til slut, i stedet for først at sende reparationstilbud/vente og derefter sende faktura.

Hvis der ikke er indsat en beløbsgrænse på sagen - må I IKKE igangsætte selve reparationen, før der er indsendt tilbud. Skadebehandleren kan vurdere, at vi skal have et tilbud nummer to eller måske er der basis for en kontanterstatning.

Det fungerer således:

  1. I markerer at beløbet er under beløbsgrænsen (gøres på to forskellige måder - se nedenfor).
  2. I udbedrer skaden hos kunden.
  3. I færdigmelder skaden.
  4. I opretter jeres tilbud samt faktura (som indeholder de oplysninger I normalt taster i jeres reparationstilbud).

A. Hvis I er bestilt til både Besigtigelse og Reparation.

  1. Hvis I er bestilt til besigtigelse markerer I at I kan udbedre skaden og at den er under beløbsgrænsen - skrives i besigtigelsesrapporten.

B. Hvis I alene er bestilt til Reparation.

  1. Hvis I er bestilt til reparation vil ECB-systemet tage udgangspunkt i at I kan udbedre skaden under beløbsgrænsen.
  2. I vil derfor få en ny opgave der hedder "Start opgaven" nede i venstre hjørne af skærmbilledet.
  3. Ved at klikke på "Start opgaven" skal I/du tage stilling til om I kan udbedre skaden under beløbsgrænsen eller ej - dette er meget vigtigt.

Hvis I vælger "Ja" bliver tilbuddet sendt som faktura og hvis I vælger "Nej" bliver I/du bedt om at sende et almindeligt reparationstilbud.



ERHVERVSSKADER - moms skal opkræves direkte hos kunden.

I skal i.f.b. med erhvervsskader opkræve momsen direkte hos vores fælles kunde - som kan få momsen godtgjort direkte hos Skat. 

Forsikringsbranchen er momsfritaget og lægger derfor ikke moms ud.

ECB foretager derfor automatisk en opdeling af jeres fakturering i to dele og udtrækker (ECB skriver rabat) derfor momsen på jeres faktura til GF.

I får herefter en opgave der hedder Opkræv betaling under Mine opgaver:

1. GF Forsikring afregner skaden excl. moms til jer som GF Netværkshåndværker.

2. I skal opkræve momsen direkte hos vores fælles kunde.


Acontobegæring på sager >30.000 kr.

Der kan indsendes en acontobegæring efter nærmere aftale med vores områdetaksator, såfremt skaden strækker sig over en længere periode og beløbsmæssigt har en sådan karakter, at afregningen bør deles i to eller flere betalingsrater.

Betalingsfristen for 1. aconto kan ligeledes nedsættes fra netto 30 dage - efter aftale med områdetaksator eller vores hovedkontor.



Modtaget for mange penge?

Det kan ved en fejl ske, at I får indbetalt et forkert beløb eller dobbelt honorar på jeres firmakonto og gerne retmæssigt vil returnere beløbet til GF Forsikring.

Beløbet kan indbetales direkte til GF Forsikring og påfør skadenummeret som beløbet skal retur til.

Reg. 5051 Konto 1189842

På forhånd mange tak for hjælpen smiley